Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Statek Hruškovice
Loučná nad Desnou (žzast a výhybna)
Velké Losiny zámek (žzast)
Železniční trať Moravské Budějovice – Jemnice
Tržnice na Cejlu
Pavlačový dům Cejl 36
Fotka

Wien Hauptbahnhof (žst)


Nové vídeňské hlavní nádraží před uvedením do plného provozu v lednu 2015.
Nové vídeňské hlavní nádraží před uvedením do plného provozu v lednu 2015.
Název stanice: Wien Hauptbahnhof
Číslo stanice:
Zkratka:
Kilometrická poloha: 0
Provozní obvod: Wien
Provozovatel: ÖBB Infrastruktur
Tratě:
Předchozí stanice:
Následující stanice:

Wien Hauptbahnhof (česky Vídeň hlavní nádraží) je v letech 2007 až 2015 nově vystavěná železniční stanice na jižním okraji Vídně na místě někdejších stanic Wien Südtiroler Platz a Wien Südbahnhof.

Historie

Podobně jako většina velkých evropských měst, řešila od konce 19. století také Vídeň problém s roztříštěností železničního uzlu, který se skládal z koncových nádraží jednotlivých železničních tratí různých společností, navzájem nepropojených (resp. propojených okruhem na okraji tehdejšího města). Podobný problém lze dodnes (2016) sledovat ve většině evropských metropolí, např. v Moskvě, Londýně, Paříži částečně také Praze nebo Brně.

Až do roku 2012 panoval ve Vídni stav, kdy regionální i dálkové vlaky vyjížděly z několika navzájem středem města nepropojených nádraží (Südbahnhof, Westbahnhof Franz Josefs Bahnhof, Simmering aj.). Od roku 2006 nicméně probíhala příprava k výstavbě centrálního nádraží v prostoru stanic Südbahnhof a Südtiroler Platz, který v obodbí let 2007 až 2015 skutečně proběhla. Vlaky začaly na novém hlavním nádraží vyrůstat postupně, mezi prvními šlo o osobní vlaky ze směru Břeclav v roce 2012. K úplnému dokončení stanice došlo v roce 2015.

Ačkoliv vchod do haly Wien Hauptbahnhof působí monumentálně…
Ačkoliv vchod do haly Wien Hauptbahnhof působí monumentálně…
…nástupiště nad halou si na přebytek monumentality stěžovat nemohou.
…nástupiště nad halou si na přebytek monumentality stěžovat nemohou.
Přes svoji elegantní a zajímavou konstrukci nástupišť a střech z pohledového betonu působí nové hlavní nádraží spíš uměřeně.
Přes svoji elegantní a zajímavou konstrukci nástupišť a střech z pohledového betonu působí nové hlavní nádraží spíš uměřeně.
Naproti tomu hlavní hala je spíš rozměrná než nápaditá.
Naproti tomu hlavní hala je spíš rozměrná než nápaditá.


Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 9. 7. 2016 byl naposledy upraven dne 9. 7. 2016 a zobrazen celkem 20399×, naposledy dne 8. 10. 2025 v 19:55.

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: